Konverzióptimalizálás

A konverzióoptimalizálás szerepe az online marketingben – Hogyan segíthet egy ügynökség?

Az online jelenlét ma már alapvető minden vállalkozás életében, de önmagában nem elég csak jelen lenni az interneten. A valódi siker kulcsa az, hogy az érdeklődőkből vásárlók, megrendelők vagy ügyfelek legyenek, ehhez pedig elengedhetetlen a konverzióoptimalizálás. Így segíthet a konverzióoptimalizálásban a Dog and Pony online marketing ügynökség.

Egyszerűen fogalmazva, a konverzióoptimalizálás (CRO – Conversion Rate Optimization) az a folyamat, aminek célja, hogy minél több látogatóból vásárló, ajánlatkérő vagy feliratkozó legyen. Tehát nemcsak arról van szó, hogy sokan nézzék meg a weboldalt, hanem arról, hogy minél többen tegyenek is valamilyen értékes lépést rajta. Konverziónak számít például egy termék megvásárlása, egy űrlap kitöltése, hírlevélre való feliratkozás, időpontfoglalás vagy kapcsolatfelvétel. A cél az, hogy a látogatóid ne csak nézelődjenek, hanem aktívan cselekedjenek is.

Egy jól működő konverzióoptimalizálási stratégia azt jelenti, hogy kevesebb költségből tudsz több bevételt termelni. Tulajdonképpen hiába hozol óriási forgalmat a weboldaladra drága hirdetésekkel, ha a látogatók nem válnak vásárlókká és ebben az esetben csak pénzt égetsz. Viszont, ha optimalizálod az oldalt, a kampányokat és a felhasználói élményt, akkor ugyanannyi látogatóból sokkal több ügyfelet tudsz szerezni. A konverzióoptimalizálás tehát a marketinged megtérülésének egyik legfontosabb motorja.

Miként segít egy marketingügynökség a konverzióoptimalizálásban?

A konverzióoptimalizálás összetett, sokrétű folyamat, amit nehéz hatékonyan megvalósítani tapasztalat és szakértelem nélkül. Ebben tud rengeteget segíteni egy profi marketingügynökség, például a Dog&Pony. A legfontosabb lépések, amikben a marketingügynökség szakemberei segíteni tudnak például a weboldalelemzés. Ebben az esetben átvilágítják a weboldalt, feltárják a gyengepontokat, ahol a látogatók elvesznek.

Idetartozik továbbá a felhasználói élmény fejlesztése (UX), amikor olyan átlátható, könnyen használható felületeket terveznek, ahol a látogatók könnyebben és gyorsabban jutnak el a vásárlásig. Az optimalizálás részét képezheti a tartalomoptimalizálás is, amikor segítenek megfogalmazni olyan üzeneteket, amik tényleg megszólítják a célközönségedet. Végül idesorolható az adatvezérelt döntéshozatal is. Ez annyit jelent, hogy a szakértők nem megérzésből dolgoznak, hanem konkrét adatokra és statisztikákra alapozzák a fejlesztéseket.

Hogyan dolgoznak a marketingügynökség szakemberei?

Az ügynökség nem hisz az általános megoldásokban. Minden ügyfél esetében személyre szabott stratégiát dolgoznak ki, ami az adott vállalkozás céljaihoz, piacához és ügyfélköréhez igazodik. Digitális marketing eszközeiket arra használják, hogy mérhetően több bevételt és eredményt hozzanak. Ezek az eszközök, többek között webanalitikai rendszerek (Google Analytics, Hotjar stb.), hirdetéskezelő platformok (Google Ads, Facebook Ads), keresőoptimalizálás (SEO), közösségi média menedzsment és persze az automatizált marketing rendszerek.

Archívum

A weboldal használatának folytatásával Ön elfogadja a cookie-k használatát További információk

A cookie beállítások ezen a weboldalon "cookie-k engedélyezve" beállításon vannak, hogy a lehető legjobb böngészési élményt nyújthassuk Önnek. Ha Ön folytatja ennek a weboldalnak a használatát anélkül, hogy megváltoztatná a cookie beállításokat, vagy az alábbi "Elfogadom" gombra kattint, akkor Ön hozzájárul a fentiekhez.

Bezárás